"Képzeljék el, hogy valami ilyen egyszerű dolog ennyire kifinomult és ennyi tartást hordozhat" - írják maguk a Studio F. A. Porsche és a LIGHT-POINT a közösen készített lámpákról - és mi is osztozunk a csodálkozásban.
Két óriás a saját területükön összedugta a fejét, és az eredmény a világítás legkiválóbb tervezőművészete. Az osztrák F. A. Porsche stúdió a szuperjachtoktól a felhőkarcolókig, a sífelvonóktól a porszívókig mindenben megtalálható elegáns formatervezéseiről ismert, a dán LIGHT-POINT pedig a mindig innovatív lámpáiról, amelyek 1995 óta meghatározzák a nemzetközi világítási piacot.
Porsche, Ferry, Butzi. A Ferdinand Porsche klán három generációja, akik mindannyian befolyásolták a világot, ahogyan ma ismerjük. Ha bármit is tudsz az autókról, a Porsche ismerősen fog hangzani - és igen, ez az a család, amelyről itt szó van.
Idősebb Ferdinand Porsche (1875-1951) osztrák származású autóipari mérnök volt, aki a Porsche AG alapítójaként, valamint a Volkswagen Bogár, a Mercedes-Benz SS/SSK és az első Lohner-Porsche hibrid autó, továbbá a Panzer VIII Maus harckocsi és az Elefant tank megtervezésekor vált ismertté.
Ferdinand Porsche (1909 - 1998) második generációja, Ferry Porsche néven is ismert, szintén autóipari mérnök volt, apja nyomdokaiba lépve. A háború után, amíg az idősebb Porsche Franciaországban raboskodott, Ferry Porsche vezette a családi vállalkozást, és rányomta bélyegét a Porsche autómárkára, ahogyan ma ismerjük. Átvette az üzletet apjától, és hét hüvelykes szöggel szögezte le a gyártó sport- és versenyképességét; ő biztosította a Porsche részvételét többek között Le Mans-ban, a Korzika-ralin és a Monte-Carlo-ralin. 1966-ban Ferry Porsche ünnepelte 100 000. autóját: a történelemben még soha nem volt sportkocsigyártónak ekkora értékesítési sikere.
Butzi, polgári nevén Ferdinand Alexander Porsche, a harmadik generációban lépett apja és nagyapja nyomdokaiba - bár a Porschénál dolgozott, sokkal inkább az esztétika érdekelte, mint a technika. De ez nem akadályozta meg abban, hogy a családi vállalkozásban dolgozzon a korai években - és abban sem, hogy megtervezze a valaha volt legfelismerhetőbb Porschét: a Porsche 911-et.
Ami még lenyűgözőbb, hogy mindössze húszéves volt, amikor megtervezte a ma is gyártott ikonikus autót, amelyet a Car of the Century az évszázad ötödik legbefolyásosabb autójának választott - a nagyapja által tervezett VW Bogárral a negyedik helyen végzett. Butzi 1972-ben hagyta ott a Porschét, és megalapította a Studio F. A. Porsche tervezőirodát, amely az ENSZ hadseregének szánt óráktól kezdve a szuperjachtokon és felhőkarcolókon át a porszívókig és tollakig mindent tervezett.
Bár Butzi 2012-ben távozott tőlünk, a Studio F. A. Porsche még mindig Ferdinand Alexander Porsche tervezési megközelítése köré épül. "A design nem divat" - mondta mindig, és úgy vélte, hogy mindannyian szeretnénk valamit hátrahagyni, amire emlékezni fogunk. Ezért mindig is fontos volt számára, hogy olyan terveket hozzon létre, amelyekben a funkciót helyezi előtérbe. Azt mondják, hogy a Butzi forradalmasította a mérnökök és a tervezők együttműködését.
25 év tapasztalat, hatalmas és széles portfólió, valamint több mint 50 országban elérhető kínálat. Ronni Gol nem kezdő, ha világításról van szó - és mióta megalapította a LIGHT-POINT-ot, a dán cég az innováció és az esztétika páratlan útját járja.
A LIGHT-POINT a funkcionalitásról és a cél és funkció köré épülő formatervezésről ismert - és olyan minőségről, amely biztosítja, hogy a LIGHT-POINT termékek évekig tartanak. Ezért a LIGHT-POINT valójában jobban hasonlít Butzi apjának és nagyapjának cégére, mint gondolnánk.
A lámpák tervezésében szerzett szakértelem és tapasztalat teszi a LIGHT-POINT-ot tökéletes partnerré az osztrák tervezőcég számára, így a Studio F. A. Porsche és a LIGHT-POINT együttműködése az egyik legizgalmasabb dolog, ami idén megjelenik.