Isamu Noguchi

Szűrők
Szűrők 0
Rendezés: Népszerűség
Ár
Alkalmazás
Tervező
Típus
Márka
Színes
Anyag
Helyiség
Izzó típusa
Izzók száma
Foglalat
IP-védettség
Izzót tartalmaz
Magasság (cm)
Alkalmazás
Szélesség (cm)
Alkalmazás
Átmérő (cm)
Alkalmazás
42 tételek
Szűrő
302 988 Ft
353 958 Ft
401 530 Ft
184 058 Ft
206 711 Ft
163 670 Ft
608 807 Ft
223 701 Ft
925 953 Ft
501 204 Ft
184 058 Ft
308 651 Ft
223 701 Ft
319 978 Ft
597 480 Ft
353 958 Ft
484 214 Ft
336 968 Ft
163 670 Ft
152 343 Ft
537 449 Ft
1 599 889 Ft
1 305 396 Ft
308 651 Ft
512 531 Ft
248 620 Ft
223 701 Ft
999 576 Ft
184 058 Ft
184 058 Ft
248 620 Ft
197 650 Ft
1 152 486 Ft
608 807 Ft
1 401 672 Ft
184 058 Ft
1 016 566 Ft
189 721 Ft
999 576 Ft
242 957 Ft
336 968 Ft
336 968 Ft

Isamu Noguchi

Született: 1904.\ Halál: 1988.\ Híres művek: Akari lámpa, Noguchi Múzeum, Octetra szobor, Black Sun szobor, The Cry szobor, Heiwao híd és West Peace híd.\ Elképzettség: Columbia Egyetem és Leonardo da Vinci művészeti iskola.

Isamu Noguchi japán-amerikai tervező, művész és szobrász kreatív tehetség volt. A díszlettervektől kezdve a kerámiákon és szobrokon át a bútorokig és lámpákig mindent ő készített. Eredményei egyszerre voltak hagyományosak és modernek, miközben merész tervezési megközelítése új mércét állított fel a művészetben. 1927-ben, 23 éves korában Guggenheim-ösztöndíjat kapott kiemelkedő művészi képességeiért.

New Yorkban megnézte Constantin Brancusi román szobrászművész kiállítását. A modernizmus és az absztrakció inspirálta, ezért ösztöndíját Párizsba vitte, ahol Brancusi asszisztenseként dolgozott. Ezután mutatta be első önálló kiállítását New Yorkban. Sokoldalú művészete azonban csak 1940-ben, az Egyesült Államokban teljesedett ki, ahol megtervezte az igen nagyméretű Isamu Noguchi szobrot. A szobor a sajtószabadságot szimbolizálta, és ma a New York-i Rockefeller Centerben látható.

Fekete-fehér kép egy sapkás, inges férfiról, aki koncentráltan dolgozik egy műalkotáson, szabadtéri háttérrel körülvéve.

Az Akari lámpa kezdete

A világot járva Noguchi sokat tanult a különböző anyagokról és a kifejezés különböző módjairól. Olaszországban márvánnyal dolgozott, Kínában ecsetrajzot tanult, Japánban pedig Jinmatsu Uno fazekastól tanult meg agyaggal dolgozni. A forma és az anyagok mellett az is nagyon fontos volt számára, hogy a tervezése hogyan hat magára a térre. Arra helyezte a hangsúlyt, hogy a belsőépítészetben használt formatervezésének nemcsak gyakorlati, hanem társadalmi funkciója is van.

Terveit szobrászi stílusa és organikus formanyelve jellemezte, amely nagy hatással volt az 1950-es évek formatervezésére. 1951 elején kezdett el fényszobrokat tervezni, amelyek az "Akari" nevet kapták, ami japánul "fényt" jelent. A szobrokat formai volumenük és organikus nyelvezetük jellemezte. A Japánban lámpákhoz és papírernyőkhöz használt vékony anyaggal, a shoji papírral kombinálva a lámpák elegáns és szinte súlytalan megjelenést kaptak, ami a hagyományos rizspapírlámpákról is ismert. Miután több mint 100 Akari lámpát tervezett, egy egész sorozatot tervezett, amely különböző méretű függőlámpából, asztali és állólámpából áll.

Ma a kínálat több mint 40 különböző modellből áll, amelyeket a sikeres Vitra céggel együttműködve gyártanak. A kézzel készített lámpák különböző méretűek és formájúak - némelyik tiszta formában, mások grafikus illusztrációkkal. Az összes Akari lámpa közös jellemzője az erős anyagú shoji papír, amely tompítja a fényt és elrejti a fényforrást, miközben kellemes és egyenletes fényt enged a környezetbe.

Ossza meg képeit @lampemesteren

Inspiráljon, és hagyja, hogy inspirálódjon egyik egyedi otthonról a másikra. Taggeld képeidet a #yesLampemesteren-nel, és lehet, hogy itt láthatod otthonod!