Született: 1926.\ Halál: 1998. szeptember 5.\ Híres munkái: Virágcserepes lámpa, VP Globe függőlámpa, Panthella lámpa, Topan lámpa, Tivoli szék és Verner Panton szék.\ Elképzettség: Építész.
Verner Panton szoros kapcsolatot ápolt a korszak számos jelentős dán tervezőjével. A koppenhágai művészeti akadémián Poul Henningsen tanította, majd a diploma megszerzése után Dánia egyik legnagyobb építészének, Arne Jacobsen munkatársa volt. Panton barátságban állt Hans J. Wegner tervező-kézművésszel is. De míg Wegner arról volt híres, hogy képes volt modernizálni a klasszikus dán teakfa székeket, Panton szenvedélye a műanyaggal és más gyors, mesterséges anyagokkal való kísérletezés volt, amelyeket élénk színekben és a pop art geometrikus formáiban lehetett létrehozni.
Pantont a Dán Királyi Képzőművészeti Akadémián Poul Henningsennel való találkozás inspirálta a terméktervezésre. 1950-ben Panton valóban feleségül vette Henningsen mostohalányát, Tove Kempet, de nem sokkal később elváltak. Arne Jacobsen ugyanilyen fontos munkatársa volt Pantonnak, és együtt készítették a híres "Hangya" széket.
Verner Panton szorgalmas élete során számos formatervezési díjat kapott. A legfontosabbak közé tartoztak:
Miután Panton látnok tervezőként vált ismertté, megengedhette magának a kísérletezést. Ő fejlesztette ki az első felfújható bútorokat - átlátszó műanyag fóliából készültek, továbbá a norvégiai Trondheimben található Astoria Hotel számára egy "teljes környezetet" hozott létre, ahol a falakat padló és a mennyezet Op Art ihlette mintával, azonos színű variációkban. Ez volt az előfutára annak a későbbi, fantasztikusabb "totális környezetnek", amelyet Panton 1969-ben a hamburgi Spiegel központjában a Visiona II kiállításra készített.
Bár az 1970-es években számos díjat nyert, Panton fokozatosan elvesztette helyét a formatervezési színtér középpontjában. A Vietnám utáni cinikus korszakban a politizáló tervezők feltűnőbbnek tűntek, mint Panton játékos optimista hite a popban és a technológiában.
Az 1990-es évek közepén azonban, amikor a 20. század közepi modernizmus általában - és különösen Verner Panton - ismét divatba jött, Peter Saville grafikusművész egy "Shell" lámpát választott sokat fényképezett londoni Mayfair-i lakásának központi elemévé. Hasonlóképpen, a brit Vogue egyik 1995-ös számában Kate Moss meztelenül szerepelt egy Panton-széken.
Panton még több díjat nyert, és az 1960-as évekből származó tervei ismét gyártásba kerültek. Felkérték, hogy tervezzen egy kiállítást a koldingi Trapholdt Múzeumban, és a kiállítás a tervek szerint 1998. szeptember 17-én nyílt meg, de sajnos Verner Panton 12 nappal korábban meghalt.