A Luceplan 1978-ban született, amikor a Luceplan mögött álló emberek valami kézzelfoghatóbbat akartak, mint ami addig csak egy együttműködés volt.
Riccardo Sarfatti, Paolo Rizzatto és Sandra Severi a Luceplan-t a kreatív energiák és innovatív megoldások fókuszpontjaként hozták létre, a fejlődés és az innováció iránti vágytól vezérelve.
Mindezt a Luceplan, a ma már a Philips csoporthoz tartozó Luceplan gyönyörű és rendkívül fenntartható dizájnja csomagolja.
A Luceplan a következő tézisek köré épül:
1. Figyelem a részletekre - A szükséges pótalkatrész, karbantartás vagy tisztítás nyomon követése növeli a termék élettartamát.
2. Életciklus-tervezés - A termék létrehozásán túlmutató tervezés, figyelembe véve, hogy mi történik a használat után az ártalmatlanításon, az újrahasznosításon és az innovatív csomagoláson keresztül.
3. A környezet tiszteletben tartása - Nem használunk környezetszennyező festékeket és eljárásokat, amelyek mind hozzájárulnak a környezeti hatások csökkentéséhez.
4. Kutatás és fejlesztés - A kutatás és fejlesztés a Luceplan szerves részét képezi.
Fontos előre tekinteni és megérteni a fogyasztói magatartást, valamint az ipari termelésben, a nyersanyagbeszerzésben, az optimalizálásban, a megtakarításokban, a forgalmazási és vásárlási szokásokban és igényekben bekövetkező változásokat, hogy a Luceplan mindig az élvonalban legyen.
Az energiatakarékosság kiemelt prioritás, és nem korlátozódhat a világítás és az energiafogyasztás közötti kapcsolatra: magában kell foglalnia a környezetbarátságot, amely az egész működésre kiterjed - az anyagválasztástól a gyártási folyamatig, a termék tartósságától a termék karbantartásáig.
Ha hosszú élettartamú termékeket gyárt, akkor azoknak nemcsak szépnek, hanem technológiailag is megalapozottnak kell lenniük. De a hosszú élettartam azt is jelenti, hogy környezetbarátabb, és túléli a divat szeszélyeit.
Bővebben a Luceplan weboldalán itt olvashat.